De Kabouters zijn een enthousiaste groep meiden van 7 tot 11 jaar. Ze beleven de tofste avonturen op het gebied van: samenwerken, spel, scouting technieken en de sociale ontwikkeling.

Bij de Kabouters leren kinderen de basistechnieken van het knopen, kampvuur maken, tochten lopen en spel. Deze vaardigheden worden bij de Dolfijnen en Zeeverkenners weer uitgebreid naar een volgend niveau.

Wat per week op het programma staat is altijd weer een verrassing. Van toffe bouwwerken maken tot aan grote spellen in het bos. Het belangrijkste is dat de Kabouters elke week weer een nieuwe uitdaging krijgen!

De Kabouters hebben iedere donderdag avond vanaf 18:30 tot 20:00 opkomst op het clubgebouw. Daarnaast gaan ze ieder jaar samen met de welpen en dolfijnen een week op kamp. Als voorbereiding op kamp hebben de kabouters in de lente een wen-weekend. Ook doen de kabouters mee aan nationale & regionale activiteiten als Jota-joti, Westlands scouting spektakel en de duinenmars.